7 листопада на платформі Netflix відбулася прем’єра нового кінофільму, створеного оскароносним режисером Ґільєрмо дель Торо, під назвою «Франкенштейн». Ця стрічка є сучасною інтерпретацією науково-фантастичного роману Мері Шеллі, написаного в 1818 році. Вперше екранізація повісті з’явилася ще у 1910 році, і з тих пір було створено понад шістдесят варіантів цієї легендарної історії. Виникає питання: чим саме відзначається новий фільм дель Торо серед численних інтерпретацій?
Режисер відверто ділиться, що захоплення історією про геніального, але егоцентричного вченого зародилося в нього ще в дитинстві. Дель Торо мріяв втілити власне бачення цього сюжету протягом багатьох десятиліть.
«Я вперше прочитав „Франкенштейна“ Мері Шеллі ще дитиною і побачив Бориса Карлоффа — зірку екранізації 1931 року — у стані, який для мене став майже релігійним. Монстри стали моєю особистою системою вірувань», — розповідає режисер.
Історія Мері Шеллі починається з того, що в оригінальному виданні роману, «Франкенштейн, або Сучасний Прометей», на титульній сторінці наведено епіграф із поеми Джона Мільтона «Утрачений рай», що є однією з ключових алегорій твору. Власна кіноверсія Ґільєрмо дель Торо також спирається на ідеї цього класика, одночасно додаючи унікальний сюжетний поворот.
У головних ролях нової стрічки:
– Оскар Айзек у ролі Віктора Франкенштейна,
– Мія Ґот у ролі нареченої його брата Вільяма,
– Джейкоб Елорді у ролі Істоти.
Для дель Торо персонаж Франкенштейна набуває додаткових рис: він — син байдужого батька, через що не здатен проявляти терпіння та любов у вихованні власного творіння. Оскар Айзек називає роль Віктора Франкенштейна справжнім «досвідом усього життя»:
«Пристрасть, любов і відданість, втілені в цьому фільмі, відображені в кожному кадрі. Стрічка стоїть на плечах багатьох фільмів про монстрів, але водночас є темною, розкішною емоційною драмою — надзвичайно людською історією, яка зросла зі сторінок класичного роману Мері Шеллі».
Джейкоб Елорді, який зіграв Істоту Франкенштейна, додає:
«Ґільєрмо — справжній геній. Я безмежно вдячний за можливість долучитися до цього проєкту і пишаюся тією працею, яку ми вклали у фільм».
У фільмі концепція Істоти проходить трансформацію: від невинної істоти до постраждалого від світу монстра. У виконанні Елорді персонаж постає як багатовимірна особистість, що засвоює від оточуючих як найкращі, так і найгірші якості.
Отже, «Франкенштейн» від Ґільєрмо дель Торо є одночасно вірною адаптацією класичного роману англійської письменниці та сміливою, особистою інтерпретацією сюжету. Режисер вводить нові персонажі, змінює динаміку оповіді та досліджує теми, які у оригіналі не були висвітлені, а в фіналі стрічки знаходить сили пробачити не лише Істоту, а й її творця.
Детальніше про процес створення костюмів для фільму можна прочитати у матеріалі за посиланням: як створювалися костюми для готичного горору дель Торо «Франкенштейн».