Колишній учасник легендарного гурту The Beatles уперше за п’ять років презентував новий музичний трек. Особливістю цього твору є відсутність як мелодії, так і вокального виконання: замість традиційних гітарних рифів слухачі почують лише тихе шипіння та поодинокі звуки порожньої студії. Цей запис став формою протесту художника проти несанкціонованого використання інтелектуальної власності штучним інтелектом (ШІ) та закликом до уряду Великої Британії заборонити такі практики.
Тривалість композиції складає 2 хвилини 45 секунд. Вона символізує те, що може трапитися з творчою індустрією, якщо компанії, що працюють зі штучним інтелектом, і надалі без дозволу авторів використовуватимуть музику для навчання своїх моделей. Автор переконаний, що в такому разі буде зруйнована екосистема творчості, а оригінальна музика фактично «заглухне».
Цей унікальний запис введено до платівки під назвою Is This What We Want? («Це те, що ми хочемо?»), до створення якої долучилися такі відомі особистості, як Сем Фендер, Кейт Буш і Ганс Циммер. Назви треків альбому, об’єднані в певну фразу, утворюють послання: The British Government Must Not Legalise Music Theft To Benefit AI Companies («Британський уряд не повинен легалізувати крадіжку музики на користь ШІ-компаній»).
Раніше Пол Маккартні вже висловлював занепокоєння з приводу угод, які укладає британський уряд з компаніями, що розробляють штучний інтелект, і які передбачають доступ до масштабних масивів навчальних даних, у тому числі музичних творів.
У його словах важливо виділити такі застереження:
– Необхідність бути обережними з розвитком технологій;
– Загрозу домінування ШІ, що може позбавити можливості молодих композиторів і авторів;
– Можливе руйнування єдиної дороги до творчої кар’єри для початківців;
– Печальний наслідок втрати культурної спадщини через неправильне застосування штучного інтелекту.
На даний момент уряд Сполученого Королівства розглядає потенційні зміни до законодавства у сфері авторського права, проте розгляд відповідних правових норм у парламенті заплановано не раніше 2026 року. Водночас влада продовжує укладати угоди з компаніями, що працюють у галузі штучного інтелекту, з метою стимулювання впровадження інноваційних технологій у державний сектор та економіку загалом.
Слід також зазначити, що понад 10 500 акторів, музикантів і авторів вже підписали відкритий лист, у якому вимагають захистити свої права та запобігти неліцензійному використанню творчих матеріалів для навчання моделей штучного інтелекту. Ця ініціатива свідчить про широку підтримку серед представників творчої спільноти, які прагнуть зберегти свою юридичну та моральну власність від надмірного втручання технологічних корпорацій.
