20.11.2025

Вербицька Оксана

Еволюція знаменитої нижньої білизни Calvin Klein

Попри те, що ера гучних та надмірно помітних логотипів поступово відходить у минуле, мода дедалі більше схиляється до стриманості, залишаються речі, які з часом не втрачають своєї культової значущості. Спідня білизна Calvin Klein, що вирізняється знаменитою еластичною гумкою з назвою бренду, продовжує залишатися одним із найвпізнаваніших символів, які витримали зміну трендів і зберігають особливе місце у гардеробах модників і модниць у всьому світі.

У день народження Келвіна Кляйна ми розглянемо феномен його легендарної спідньої білизни, що вже заслужено посіла свій рядок у сторінках fashion-історії.


Як усе починалося

Історія бренда бере свій початок наприкінці 1960-х років. Після створення ескізів для відомого у той період майстра та роботи в продуктовій крамниці свого батька, 26-річний Келвін Кляйн поставив перед собою амбіційну мету: створити власний бренд, який не копіюватиме чужі ідеї, а винаходитиме щось унікальне та неповторне. Оскільки молодий дизайнер не мав значних фінансових ресурсів, йому на допомогу прийшов друг дитинства — Баррі Шварц, який позичив Кляйну кілька тисяч доларів. Разом вони заснували компанію Calvin Klein Ltd.

Спочатку це було невелике ательє з пошиття жіночих пальт, однак бізнес стрімко розвивався. Чистий і лаконічний мінімалізм, що став візитівкою Кляйна, вдало відображав дух часу й формував новий образ американської моди — стриманої, сучасної та впізнаваної. За два десятиліття Calvin Klein перетворився на один із найвпливовіших світових брендів і, згодом, на один із найбажаніших.

Однак справжній поворотний момент у модній історії стався у 1982 році, коли бренд зробив ставку на спідню білизну.


Революція у світі спідньої білизни

До того часу чоловіча білизна залишалася непомітним, суто утилітарним елементом гардероба, схованим від сторонніх очей. Calvin Klein з його сміливою та іноді навіть провокаційною філософією мінімалізму був першим, хто заявив: те, що зазвичай приховано, може мати не менше значення, аніж те, що знаходиться на поверхні.

Поява першої дизайнерської колекції чоловічої білизни стала справжньою сенсацією. Причиною цьому були не лише інноваційні крої та висока якість матеріалів. Революційним виявився рекламний ролик: чорно-білий кадр, знятий Брюсом Вебером, де легкоатлет Томас Гінтнаус лежить на розпеченому даху в Лос-Анджелесі. Це була не просто реклама білизни, це був маніфест сексуальності, впевненості і духу Америки. Кампанія миттєво стала культовою та залучила багато нових шанувальників бренду.

Згодом саме Марк Волберг і Кейт Мосс зробили брендовану гумку на білизні впізнаваним культурним символом 1990-х років. У той час демонструвати білизну поверх джинсів означало бути сміливим та привабливим.


Білизна, яка еволюціонувала разом із тілом і часом

Успіх Calvin Klein Underwear у чоловічому сегменті не залишив поза увагою і жіночу аудиторію. Жіноча білизна бренду стала втіленням прагнення до простоти, що здається більш цінною, ніж найвишуканіше мереживо. Вона зручно облягала тіло, підкреслювала природні лінії та форми — і в той же час залишалася максимально лаконічною, такою, яку можна носити щодня, не втрачаючи власного стилю.

З плином часу бренд розширив палітру матеріалів, запропонувавши клієнтам варіанти і з класичної бавовни, і з інноваційних тканин Pro Stretch, а також сучасної дихаючої мікрофібри, що адаптується під рухи тіла. У лінійці CK Performance з’явилися спортивна білизна та одяг для активного способу життя, доповнені моделями з технологічних матеріалів, оснащених ультратонкими швами та кроями, які ідеально підкреслюють фігуру. В усьому цьому присутній головний принцип Кляйна — нічого зайвого.


Ікони, які зробили білизну частиною попкультури

Рекламні кампанії Calvin Klein стали окремим мистецьким жанром у світі моди. У них поєднувалася провокація та естетика — від робіт Брюса Вебера і Стівена Мейзела до шедеврів Ірвінга Пенна. Білизна Calvin Klein була не просто видом одягу — це був спосіб розповісти історію про тіло, індивідуальність і стиль.

Серед свіжих прикладів — торішня кампанія з Джеремі Алленом Вайтом, який позував на фоні нью-йоркських хмарочосів. Навіть через понад 40 років існування лінійки бренд зміг переосмислити свої культові моделі, вдихнути в них нове життя й надати свіжого образу за допомогою зіркового героя.

author avatar
Вербицька Оксана Дизайн

Залишити коментар