27.11.2025

Вербицька Оксана

Інженери розробили мотоцикл із можливістю автономного сонячного живлення

Унікальна особливість електробайка Solaris полягає в його здатності заряджатися самостійно, без підключення до електричної мережі. Така можливість робить цей транспортний засіб потенційно ідеальним варіантом для віддалених територій, повідомляє інформаційний ресурс 24 Канал з посиланням на компанію MASK Architects.

Інноваційність Solaris полягає в наступному:

– Автором проєкту є не традиційний виробник мотоциклів, а архітектурна і дизайнерська фірма MASK Architects, яка реалізує ініціативу «Invent and Integrate».
– Основна концепція полягає у розробці транспортного засобу, який функціонує без використання палива, важких акумуляторів або розгалуженої зарядної інфраструктури.

На відміну від інших подібних розробок, у Solaris відсутні громіздкі сонячні панелі або незвичайні конструкції на даху. Замість цього він обладнаний висувними круглими сонячними крилами, які в розкладеному стані формують купол над байком під час його стоянки. Ці крила вловлюють сонячне світло для зарядки вбудованої літієвої батареї. За словами розробників, така система забезпечує збільшення площі збору сонячної енергії до 150% у порівнянні з традиційними панелями.

Основні характеристики й конструктивні особливості транспортного засобу Solaris:

  1. Рама створена з алюмінію та вуглецевого карбону, що гарантує низьку вагу.
  2. Маятник виготовлений із легкого алюмінію.
  3. Дизайн відзначається відкритою структурою та мінімалістичною задньою частиною з вуглецевого волокна.
  4. Освітлення реалізовано за допомогою світлодіодів.
  5. Електричний мотор володіє високим крутним моментом.
  6. Технологія рекуперативного гальмування дозволяє відновлювати енергію під час уповільнення.
  7. Деталі стосовно двигуна та характеристик продуктивності наразі не розкриваються.

Інтелектуальна система управління сонячною енергією контролює процес збору та розподілу енергії в реальному часі. Всі показники, включно зі статусом заряду, відображаються на цифровій панелі приладів. Крім того, передбачений функціонал підключення до мобільного застосунку для більш зручного контролю.

Solaris пропонує численні переваги, особливо для регіонів із обмеженою інфраструктурою, однак його концепція має й певні недоліки, наприклад:

– Розкриті сонячні крила займають значний простір на парковці.

На даний момент байк Solaris залишається прототипом, і інформація про плани щодо його масового виробництва відсутня.

Також варто звернути увагу, що серед водіїв існує думка про значний витрату пального кросоверами. Проте це не завжди так. Наприклад, міський кросовер SUZUKI Vitara демонструє скромний середній витрата пального — від 6,2 до 6,7 літрів на 100 кілометрів у змішаному циклі, а за містом цей показник ще нижчий — від 5,2 до 5,6 літрів в залежності від типу трансмісії та приводу.

Таким чином, Solaris являє собою перспективний напрямок в області екологічно чистого транспорту із самозарядкою за допомогою сонячної енергії, який може послужити альтернативою у віддалених, слабообладнаних для зарядних пристроїв регіонах.

author avatar
Вербицька Оксана Дизайн

Залишити коментар