04.12.2025

Вербицька Оксана

Що зробило нове шоу Métiers d’Art від Матьє Блазі незабутнім

На початку жовтня у світі моди відбувся масштабний і буквально космічний дебют Матьє Блазі у ролі креативного директора Chanel. У знаменитому Grand Palais, що десятиліттями виступає осередком для проведення сезонних показів бренду, відбулося вражаюче шоу, де гармонійно поєдналися традиційні символи модного дому з оригінальним поглядом нового творчого керівника.

Лише за два місяці після блискучого початку своєї історії в Chanel, Матьє Блазі запросив запрошених на свій перший показ міжсезонної колекції Métiers d’Art. Цього разу локація була несподіваною: це була занедбана станція метро Bowery у Нью-Йорку — місце, яке вдало відобразило яскравий урбаністичний характер нової лінійки.

Станцію метро прикрасили тематичними декораціями, серед яких були:

– Винтажні турнікети, що ніби перенеслися з минулих десятиліть в наш час;
– Газетні кіоски у ретро-стилі;
– Весь простір був пофарбований у трохи вицвілий кораловий відтінок, що підкреслювало атмосферу з минулого.

Матьє Блазі прокоментував своє зацікавлення станцією метро Нью-Йорка так: «Мене завжди приваблювало метро Нью-Йорка, адже, на мою думку, це єдине місце у світі, де підземним транспортом користуються всі верстви населення. Тут немає ієрархії», — зазначив дизайнер, який сам провів у Великому Яблуці значну кількість часу.

Хоч Нью-Йорк і не є рідним містом для дому Chanel, між ними існує багатолітній зв’язок, що розпочинається з першого візиту Габрієль Шанель у 1931 році й продовжується до останньої колекції Карла Лагерфельда, представленої у Метрополітен-музеї в 2018 році. Саме тому рішення нового креативного директора повернутися до історично значущого місця й показати колекцію у дусі міста не стало несподіванкою для шанувальників бренду.

Колекція української моделі Юри Романюка була відзначена своєю динамікою та стилем, що гармонійно вписалися у загальний настрій шоу.

Як підкреслює видання WWD, показ увібрав у себе подорож крізь десятиліття, демонструючи:

1. Грайливі зачіски у вигляді «вулик» 1920-х років;
2. Впізнавані силуети 1980-х, де тваринні принти стали майже новою мовою Chanel;
3. Вражаючі твідові комплекти із леопардовими мотивами, виконані вручну — техніка, яка відкрила для модного дому нові ремісничі горизонти.

Шовкові тканини у колекції делікатно нагадували про каракуль — улюблений матеріал засновниці бренду Габрієль. Плакат фільму «Сьогодні ввечері або ніколи» 1931 року оживав у ніжній твідовій інтерпретації. Легкість та повітряність стали ключовими характеристиками образів:

– Мерехтливі сукні в омбре;
– Повітряні спідниці з «пелюстковими» деталями, які поєднувалися з простими водолазками.

Цьому акценту відповідали і трикотажні вироби, і вплив спортивного стилю в американському дусі. В новій колекції особливу увагу привернули:

– Фланелеві штани з клітинковим візерунком;
– Вироби з букле з декоративними ланцюжками на подолі.

Матьє Блазі назвав цю частину колекції «версією Пендлтона для Габрієль», що відображає його глибоку повагу та захоплення текстильним мистецтвом.

У підсумку Матьє Блазі не просто перевіз Chanel до Bowery — він вдало інтегрував неповторний дух Нью-Йорка в ДНК нової колекції, створивши унікальний і самобутній модний проєкт, що об’єднує традиції й сучасність.

author avatar
Вербицька Оксана Дизайн

Залишити коментар