У жовтні креативний продюсер, режисер-постановник і кліпмейкер Герман Нєнов святкує десяту річницю своєї творчої діяльності. За цей період він створив багато резонансних шоу, музичних відеокліпів та постановок для найвідоміших українських виконавців. Тричі представляв креативну індустрію України на Євробаченні та у складі команди Євробачення-2023 у Ліверпулі отримав престижну премію BAFTA.
Ми поспілкувалися з Германом, аби дізнатися, чого він навчився за десять років у шоу-бізнесі та які висновки зробив, спостерігаючи за розвитком української сцени з близької відстані.
За кожною зіркою стоїть жива людина
«Насамперед потрібно пам’ятати: будь-яка зірка — це передусім жива людина. Їхнє завдання — сяяти, дарувати людям емоції, бути на сцені, але за цим стоять настрої, радощі й проблеми, як у представників будь-яких інших професій: юриста, тренера чи менеджера в офісі», — поділився Герман.
Він наголосив, що йому пощастило працювати з артистами, які можуть здаватися експресивними та ексцентричними, але в душі вони надзвичайно добрі, несуть світло у свою творчість:
- Ірина Білик — дуже турботлива, завжди цікавиться, як у тебе справи.
- Джамала — легка в спілкуванні й щира.
- Оля Полякова й Наталя Могилевська — яскраві й різнобарвні не лише на сцені, а й поза нею; спілкування з ними нагадує емоційні американські гірки.
- Настя Каменських — господарська, дбає про людей, створює тепло.
- Аня Трінчер — світла, добра людина.
Особливе місце у спогадах Германа займає Андрій Данилко, який завжди готовий підтримати та порадити. Особливо це важливо було під час Євробачення-2023 у Ліверпулі, коли креативний продюсер переживав сильний психологічний тиск і стрес. «Ми говорили по півтори години кілька разів, і саме ці розмови допомогли мені зібратися та продовжити роботу. Я дуже вдячний йому за це», — розповів Герман.
Він зазначив, що найкращі проєкти народжувалися у співпраці з артистами, які не бояться залишатися собою. Хоча іноді спостерігаються дискусії та вимоги, саме людяність і відвертість роблять спільну діяльність особливою.
Довіра важливіша за будь-які зіркові примхи
Герман Нєнов переконаний, що жодного разу йому не доводилося зупиняти зйомки через зіркові примхи. Артисти завжди ставилися до нього з повагою, а довіра між ними — ключ до якісного результату. Креативний продюсер пояснив:
- Результат можливо досягти лише за умови взаємної довіри.
- І артист, і творець мають відчувати, що їх бачать і розуміють.
- Довіра робить процес не лише творчим і продуктивним, але й приємним для всіх.
Кожен кадр повинен народжуватися з поваги до унікальності артиста
Кожного виконавця Герман знімає індивідуально, враховуючи особливості його зовнішності, характеру та енергетики. Він підкреслює, що немає універсального шаблону для зйомки — усе вирішується окремо, залежно від людини.
Водночас у нього є одна особливість: жінки у його кадрі завжди виглядають надзвичайно красивими. «Я маю особливу любов до жіночої краси і прагну світити це у світ. Кожна артистка, що потрапляє в мій об’єктив, виглядає найкращою версією себе. Я підкреслюю сильні сторони та делікатно приховую те, що їй не хочеться демонструвати», — пояснив Герман.
Ця повага до краси, за його словами, пов’язана з любов’ю до матері. Для нього кожна жінка — унікальний витвір мистецтва, тому головне завдання режисера — показати це глядачам.
Що об’єднує мої артистки? Вони — королеви
Герман висловив глибоку прихильність до всіх своїх артисток, підкреслюючи, що кожна з них — топова співачка країни і справжня королева у своєму амплуа. Він не виділяє когось окремо, а цінує та поважає кожну за її унікальність, енергію, стиль і магію.
Артистам варто уникати втручання у режисерський процес
Герман відзначає, що коли виконавець починає домінувати у режисерській роботі, вносить надмірні зміни і фактично замінює режисера, це зашкоджує проєкту.
Яскравим прикладом став конкурс Євробачення 2024 року в Мальме, де він був креативним директором делегації Люксембургу. У ситуації, коли артист мав паралельний контракт із лейблом, який обмежував можливості мовника, відбувся значний вплив на зовнішній вигляд виконавця: зачіску, макіяж, костюм. Герман юридично не міг це змінити й змушений був прийняти ситуацію, однак він залишився незадоволеним кінцевим результатом і впевнений, що це істотно вплинуло на візуальний образ номеру.
Не завжди складається ідеальна хімія між артистом і режисером – і це нормально
В інтерв’ю Герман зізнався, що бували випадки, коли після співпраці з певною артисткою він сказав собі «ніколи більше». Це не через погані якості жодної сторони, а через енергетичне несумісність. Для кожного виконавця існують свої режисери, стилісти та команда, і це природно.
Він підкреслює, що любить усіх своїх артистів, навіть тих, з ким не вдалося злагодити роботу, і дякує долі за всі ці можливості.
Шлях Германа у шоу-бізнесі починався без жодних зв’язків
Професійний шлях Германа Нєнова розпочався з рекомендацій «сарафанного радіо». Він ніколи не мав особистих знайомств із топовими виконавцями, як-от Оля Полякова, але завдяки якості роботи здобував репутацію.
З власного досвіду він відзначає:
- Потрапити у шоу-бізнес через знайомства можливо.
- Проте утриматися у ньому на довгий період можна лише завдяки професійності, експертизі та таланту.
- Ніякі зв’язки не допоможуть там, де визначальними є вміння і результат.
Хто ж справді зробив себе сам, а хто — результат спільної команди?
Герман переконаний, що успіх будь-якого артиста базується на поєднанні двох чинників:
- Особиста мотивація, любов до справи, палке бажання і енергія.
- Професійна команда, що працює системно і стратегічно.
Він звертає увагу, що молоде покоління артистів не завжди це усвідомлює, вважаючи, що популярність приходить легко. Насправді:
- TikTok-хіт — лише старт.
- Справжній довгостроковий успіх вимагає продуманої стратегії та узгодженої роботи команд.
Запити артистів змінилися під впливом криз
За останнє десятиліття бюджети шоу-сфери суттєво знизилися. Герман жартує, що його практика припала на дві масштабні кризи — пандемію COVID-19 і повномасштабне вторгнення, які відтермінували розвиток індустрії на роки.
Однак, українці не втрачають ентузіазму. Навіть із мінімальними ресурсами творці вигадують цікаві рішення та створюють яскраві, ефектні шоу. Цей досвід навчив цінувати ідеї більше за гроші, шукати креативні альтернативи і не зневірятися.
У шоу-бізнесі не буває випадкових людей
Філософія Германа проста — якщо Бог дає людині певне місце чи статус у шоу-сфері чи будь-якій іншій галузі, то це не випадковість. Людина або заслуговує цього, або отримала шанс пройти випробування.
Від того, як вона впорається із цим, залежать її подальші перспективи. Кожен перебуває на своєму місці з вагомої причини:
- Хтось отримує нагороду за талант і наполегливість.
- Хтось отримує можливість випробувати себе.
Найсуттєвіша ілюзія українського шоу-бізнесу
За словами Германа, найбільша хибна ідея полягає у тому, що шоу-бізнес — це насамперед бізнес. У наш час український шоу-бізнес, переважно, зводиться до шоу-складової, а якісного контенту стає все менше.
Наприкінці розмови Герман Нєнов підкреслив, що успішна кар’єра в індустрії розваг — це поєднання людяності, таланту, праці круглої команди та поваги до унікальності кожного артиста. Саме цей підхід дозволяє створювати яскраві й незабутні проєкти, які резонують із аудиторією та залишають слід у культурі.

