22.11.2025

Вербицька Оксана

Hyundai Crater Concept – презентація нового компактного електричного кросовера

Презентація концепту Crater стала логічним кроком у рамках стратегії компанії Hyundai, спрямованої на зміцнення позицій у сегменті автомобілів типу “adventure-ready”. Розробка цієї моделі відбувалася в Американському технічному центрі у місті Ірвайн, штат Каліфорнія, де інженери та дизайнери у новій студії, названій «Пісочницею» (The Sandbox), досліджували сутність поняття справжньої свободи пересування. Результатом їхньої роботи став компактний електричний позашляховик, натхненний духом екстремальних спортивних змагань, про що повідомляє «24 Канал» з посиланням на офіційний реліз Hyundai.

У новому концепті виділяються такі особливості:

  • Дизайн і зовнішній вигляд
    Автомобіль виконано в унікальному стилі “Art of Steel” (Мистецтво сталі), який бренд почав впроваджувати восени минулого року. Від плавних ліній відмовилися на користь функціональності та підвищеного рівня захисту. Передбачено широкі захисні пластини знизу корпусу і масивні розширювачі колісних арок. Особливо вражають величезні позашляхові шини з діаметром приблизно 84 сантиметри. Для мінімізації ризику пошкодження кузова від гілок встановлені спеціальні троси-відбійники (ліфтери), а на даху розташована експедиційна платформа для багажу або спорядження.
  • Інтер’єр та технології
    Інтер’єр Crater відмовляється від поширених величезних сенсорних екранів, які можуть відволікати водія в складних дорожніх умовах. Натомість дизайнери застосували мінімалістичний підхід, зробивши головним інструментом проєкційний дисплей, що охоплює всю ширину лобового скла. Ця інноваційна система не тільки відображає дані приладів, а й транслює зображення з камери заднього виду в режимі реального часу, що забезпечує водієві максимальний контроль над навколишньою обстановкою. Передня панель інтер’єру представлена у вигляді довгої труби, захищеної сіткою, що підкреслює грубий, мускулистий характер автомобіля.
  • Технічні характеристики та системи
    Технічне оснащення моделі повністю відповідає її агресивному зовнішньому вигляду. Позашляховик оснащено новим контролером, який управляє блокуванням переднього та заднього диференціалів, а водій має вибір режимів руху через селектор з такими параметрами:

    1. Пісок
    2. Сніг
    3. Бруд

    Серед допоміжних систем наявні:

    • Контроль гальмування на спуску
    • Компас
    • Висотомір, що є надзвичайно корисним для гірських маршрутів
  • Силова установка
    Хоча Hyundai підтвердила електричний характер концепту Crater, конкретні технічні деталі не розголошуються. Однак експерти зауважили особливу світлотехніку з позначенням HTWO, що зазвичай застосовується в моделях з водневими паливними елементами, таких як Hyundai Nexo. Це дозволяє припустити, що під капотом може перебувати не традиційна акумуляторна батарея, а технологія на основі водневих паливних елементів. Її застосування могло б забезпечити значно більший запас ходу, особливо в умовах, де неможливо підключитися до зарядної станції.
  • Додаткові факти
    Багато українських автолюбителів вважають повний привід невід’ємною характеристикою кросоверів, адже саме це забезпечує впевненість на різних дорожніх покриттях і за будь-яких погодних умов. Хорошим прикладом у цьому сегменті є SUZUKI S-CROSS, який оснащується системою повного приводу ALLGRIP з чотирма режимами роботи, що дозволяє адаптуватися до найрізноманітніших типів покриття.

Ілюстрації до статті демонструють різносторонній вигляд концепту Hyundai Crater Concept та підкреслюють його характерні риси — від зовнішнього дизайну до інтер’єру, а також деякі технічні деталі.

author avatar
Вербицька Оксана Дизайн

Залишити коментар