16.10.2025

Вербицька Оксана

Кожен день – це невідомість, тому треба жити на повну.

У науково-фантастичній драмі «Життя Чака», заснованій на однойменній повісті Стівена Кінга, відомий актор демонструє нові відтінки своєї акторської майстерності. Зокрема, несподіваним відкриттям стало те, що Том Гіддлстон – талантливий танцюрист.

Фільм «Життя Чака» вийде в українських кінотеатрах 17 липня. Режисером стрічки став Майк Фленеґан, який вже приносив на екран інші твори Кінга, зокрема «Гру Джеральда» та «Доктор Сон». Наразі він також працює над серіальною адаптацією циклу романів «Темна вежа». Про цю повість Фленеґан зазначає:

  • Стівен Кінг, особливо у таких роботах, як «Втеча з Шоушенка» і «Зелена миля», завжди відзначався глибоким гуманістичним підходом, охоплюючи широкий спектр жанрів, не обмежуючись лише горором, який зробив його знаменитим.
  • Автор зазначав, що жоден горор у його творах не існує без любові та надії, що постійно усвідомлюють його віддані читачі.
  • Навіть у найтемніших романах Кінга відчувається краса, серце і щирість, проте ніякий інший його твір не є настільки виразним у прояві радості, щирості та гуманізму, як «Життя Чака».

Для режисера було надзвичайно важливо передати на екрані саме це почуття радості, що відіграло ключову роль при підборі актора на головну роль. Том Гіддлстон підкорив Майка Фленеґана своєю відвертістю і бажанням донести цю радість до світу:

  • Після прочитання сценарію він одразу зацікавився і запросив до розмови.
  • Під час бесіди вони обговорювали концепцію радості, а також те, що Том прагнув, аби його дитина, яка тоді була немовлям, відчула цю радість у світі.
  • Саме тоді режисер зрозумів, що знайшов ідеального актора.
  • Варто додати, що Том Гіддлстон став батьком у жовтні 2022 року, а у червні 2023-го повідомив про очікування другої дитини від дружини, актриси Заві Ештон.

Сюжетна лінія картини зосереджується на Чаку Кранці, звичайному бухгалтері, життя якого на перший погляд нічим не відрізняється від інших. Однак одного дня ім’я героя починає з’являтися повсюдно:

  • Банери, радіоефіри, вікна будинків супроводжують дивні привітання на його честь.
  • Поширюються чутки, що у разі смерті Чака загине весь світ.
  • Ця неординарна загроза кінця світу слугує фоном для глибокого аналізу життєвого шляху героя.
  • Сюжет подається у зворотньому хронологічному порядку, даючи змогу познайомитись з Чаком у різні періоди його життя.
  • Дорослого Чака грає Том Гіддлстон, а молодший образ зображено через акторів Джейкоба Трембле, Бенджаміна Паяка і Коді Фленагана.

В ексклюзивному інтерв’ю для Viva! Том Гіддлстон поділився подробицями своєї роботи над стрічкою, в тому числі неймовірним танцювальним досвідом, а також розкрив свої філософські роздуми про життя:

Перші враження від «Життя Чака»:

  • Знайомство почалося зі сценарію, який Том читав на Великдень 2023 року.
  • Вразила емоційність твору, який нагадує про те, що життя коротке, і його потрібно цінувати щодня.
  • Він відзначає, що головний персонаж сприймає життя як безцінний дар.

Про характер Чака:

  • Чак – бухгалтер, що живе цифрами, проте в молодості був чудовим танцюристом.
  • Вдягнений у сірий костюм та оксфорди, він зовні виглядає типово, і про його талант мало хто здогадувався.
  • Танцювати героя навчала бабуся на кухні, що додає глибини образу.
  • Актор впевнений, що у кожної людини є унікальний внутрішній світ, непомітний зовні.

Метафора про життя:

  • Герой перебуває у переломному моменті, який він пам’ятатиме у майбутньому.
  • Життя порівнюється із сузір’ям, де яскраві моменти – як окремі зірки.
  • Часто такі миттєвості буденні й непомітні, але саме вони залишаються у пам’яті.
  • Життя Чака – це поєднання страждань, втрат і життєвої сили.

Про апокаліптичний контекст:

  • Хоча світ іноді видається сповненим болю та страждань, він має й моменти глибокої радості й взаємозв’язку.
  • Фільм випромінює глибокий оптимізм.

Танцювальна сцена:

  • Танцювальні номери поставила Менді Мур — відома хореографка, яка працювала над «Ла-Ла-Ленд» та танцювальними виступами для туру Тейлор Свіфт Eras Tour.
  • Том завжди любив танці, але раніше не танцював на такому рівні.

Репетиції та стилі:

  • Впродовж шести тижнів актор опанував базову техніку багатьох стилів: джаз, свінг, сальса, ча-ча-ча, чарльстон, босса-нова, полька, квікстеп, самба.
  • Цей інтенсивний досвід був для нього унікальним.

Відсилки у танцювальній сцені:

  • У постановці відобразили шанування класичних танцювальних легенд.
  • Можна впізнати впливи Джина Келлі («Співаючи під дощем»), Фреда Астера та Джинджер Роджерс.
  • Особливо помітна «місячна хода» Майкла Джексона, яку особисто згадує Кінг у тексті.

Сила танцювальної сцени:

  • Уявіть сірого чоловіка у діловому костюмі, який іде на важливу зустріч.
  • Раптово він чує барабани вуличних музикантів і, забувши про зобов’язання, кладе валізу та починає танцювати.
  • Цей момент уособлює свободу, радість, життєву енергію.

Імпровізація під час зйомок:

  • Кожен дубль містив несподівані деталі: окуляри падали, краватка летіла у несподіваному напрямку – усе це використовувалося у кадрах.
  • Танці відбувалися на розпеченому асфальті в Алабамі, що навіть призвело до зношення взуття актора.

Уявлення про Чака Кранца від Тома Гіддлстона:

  • «Чак – бухгалтер, але насправді танцюрист у душі. Він має багатогранність, яка символізує потенціал кожної людини».
  • Він закликає пам’ятати про безмежні можливості, з якими всі народжуємося.
  • Рекомендує спробувати все можливе в житті, доки це не шкодить іншим.
  • Життя належить кожному, щоб його прожити, досліджувати і залишатися допитливим, що й підтримує нас на життєвому шляху.
author avatar
Вербицька Оксана Дизайн

Залишити коментар