13.10.2025

Вербицька Оксана

Майкл Дж. Фокс розкриває виснажливий спосіб зйомок «Назад у майбутнє»

Майкл Джей Фокс, якому нині 64 роки, у своїй новій книжці докладно описує дивовижні та виснажливі обставини, які супроводжували його участь у зйомках культового фільму «Назад у майбутнє».

Початково на роль невдахи Марті МакФлая, який випадково потрапляє у 1950-ті та зустрічає своїх майбутніх батьків, було затверджено Еріком Столцем. Однак Фокс із самого початку був головним кандидатом для продюсерів, серед яких був і Стівен Спілберг. У той період він знімався у популярному ситкомі «Родинні узи», і глава шоу Гері Девід Голдберг категорично не погоджувався, щоб актор брав участь у фільмі.

У своїх мемуарах «Future Boy: Back to the Future and My Journey Through the Space-Time Continuum» (Flatiron Books, вихід — у вівторок) Фокс наводить слова Голдберга, який заявив, що «з огляду на мої зобов’язання в ‘Родинних узах’ неможливо розглядати мене на цю роль».

Через кілька тижнів Стівен Спілберг, особистий друг Голдберга, звернувся до нього за допомогою. Фокс пише, що команда фільму зняла понад місяць матеріалу з Еріком Столцем, якого хоч і вважали надзвичайно талановитим актором, але він не підходив на образ Марті. Спілберг благав Голдберга дозволити Фоксу зніматися в картині.

Голдберг погодився за умови, що щільний графік не зашкодить виступам Фокса в ролі Алекса Пі. Кітона — амбіційного молодого республіканця з колишніми хіпі-батьками.

За графіком, Майкл Фокс змушений був працювати вдвох: вдень знімав «Родинні узи» на студії Paramount, а вночі – «Назад у майбутнє» на Universal, проводячи лише кілька годин для сну щодня.

Агент Фокса, Боб Герщ, згодом зазначив: «Такий режим неможливий нині, оскільки індустрія ускладнилася через юристів, відділи бізнес-питань і страхові компанії. Зараз навіть на зйомки потрібно мати мінімум двотижневий буфер».

Крім виснажливого графіку, Фокс зіткнувся з непростими стосунками з колективом фільму. Лея Томпсон, яка виконувала роль його матері, спочатку була незадоволена. Вона вже працювала із Столцем раніше і досі відчувала гіркоту через його звільнення, тож це почуття поширилось і на Фокса. Крім того, вона зізналась, що відчувала певну зверхність над телевізійним актором, адже сама вважала себе більше кінозіркою.

Проте після першої спільної сцени — коли Марті прокидається у кімнаті матері — в них виник справжній творчий зв’язок, і початкове натягнуте ставлення зникло.

Під час нічної зйомки бенкет із безкоштовною їжею здивував Фокса настільки, що він сам не міг повірити: «У неспання я промовив: ‘Вау, усе це безкоштовно.’ Чи справді я це сказав вголос? Мій вигорілий внутрішній актор, який нещодавно рився у смітниках за старими печивами, проявився знову».

При написанні «Future Boy» Фокс зв’язався зі Столцем для обговорення його досвіду на зйомках. Актор, нині 64 роки, відмовився від інтерв’ю, але прийняв запрошення на каву у квартирі Фокса.

За словами Майкла, їхня двогодинна бесіда виявила спільну повагу і любов до акторського мистецтва, зокрема через інтерес до класичних фільмів. Після їхньої зустрічі вони підтримували дружній листування — листи Еріка відзначаються дотепністю і приємністю у читанні.

Поза цим, Майкл Джей Фокс також згадує своє перебування в «Родинних узах», що зробило його відомим у всіх домівках. Після переїзду з Канади він довго не міг знайти роботу, і NBC-ське шоу спочатку було задумане так, щоб зосередити увагу на його батьках — Майклі Гросі та Мередіт Бакстер.

Особливо протягом першого року Мередіт щодня підвозила молодого актора на зйомки, адже у Фокса не було власного авто й він часто їздив автобусом.

Успіх стрічки «Назад у майбутнє» був очевидним вже на ранніх етапах — фільм отримав неймовірно високі оцінки на тестових переглядах. На широкий екран він вийшов у перший вікенд липня, менш ніж через десять тижнів після завершення зйомок.

Дивовижно, але Фокс не був присутній на прем’єрі кінострічки, бо у той час знімався в Лондоні для «Родинних уз». Повернувшись до Лос-Анджелеса, він безшумно зайшов у кінозал і вперше подивився фільм.

Стрічка в підсумку стала найкасовішим фільмом 1985 року, дала початок двом сіквелам і навіть була адаптована на сцені Бродвею.

author avatar
Вербицька Оксана Дизайн

Залишити коментар