Вуді Аллен віддав данину пам’яті своїй колишній партнерці Діані Кітон лише за кілька днів після її раптової смерті.
Режисер відтворив у пам’яті спогади про спільну роботу з Кітон у низці своїх стрічок, звертався до неї за порадами протягом кар’єри, а також про їхні короткочасні стосунки в емоційному есе, опублікованому в неділю на сторінках The Free Press.
«Вона була унікальна, якої світ не бачив і, ймовірно, вже не побачить, — її обличчя та сміх наповнювали світлом будь-який простір, куди вона заходила», — писав він, згадуючи, що їхнє перше знайомство відбулося під час кастингу, на який вона прийшла разом із Девідом Мерріком для ролі у виставі «Грай це знову, Сем».
«Вона зайшла і читала нам текст, приголомшивши обох», — пригадав режисер.
Після отримання ролі Вуді та Діана деякий час притиралися один до одного через природну сором’язливість обох.
«Як випадок, ми одночасно взяли перерву і опинилися, що швидко перекусили в якомусь закладі на Восьмій Авеню, — розповідав Аллен. — Це був наш перший особистий контакт. Результат полягав у тому, що вона була настільки чарівною, привабливою та магічною, що я почав сумніватися у власному розумі. Я думав: “Чи можу я закохатися так швидко?”»
Швидко перейшовши у статус «закоханих», Аллен довірив їй сценарій свого дебютного фільму «Візьми гроші і біжи».
Режисер зазначив, що був готовий почути від неї, що сценарій — «повний провал», однак вона натомість заявила, що його письмо «дуже смішне і надзвичайно оригінальне».
«Її оцінка підтвердилася успіхом стрічки, і я більше ніколи не сумнівався в її судженнях», — писав він. «Показував їй всі наступні фільми і почав цінувати лише її оцінки.
«З часом я робив фільми для однієї глядачки — Діани Кітон», — додав Аллен.
89-річний Аллен підкреслив, що ігнорував усі відгуки про свої стрічки, важливу оцінку визначаючи лише за думкою Кітон.
«Якщо вона захоплювалася роботою, я вважав фільм художнім успіхом. Якщо її емоції були стриманішими, я намагався врахувати критику, переробити стрічку, щоб вона була більш до вподоби», — констатував режисер, підкреслюючи, що на той момент вони разом проживали.
Вуді відзначив численні таланти Кітон — акторські здібності, танці, співи, фотографію, авторство книг, створення колажів, дизайн інтер’єрів і навіть режисуру кіно.
«І наостанок, з нею було мільйон веселощів», — зізнався він.
Хоча Кітон була сором’язливою та скромною, Аллен зауважив, що вона була «повністю впевнена власні естетичні судження» й керувалася тільки власними відчуттями.
Режисер похвалив і знаменитий стиль у вбранні, назвавши її образ «справжньою окрасою».
«Її вбрання можна було порівняти з винаходами Руба Голдберга, — писав він, маючи на увазі відомого мультиплікатора. — Вона створювала комбінації з одягу, що суперечили логіці, але завжди виглядали неперевершено. З роками її стиль став більш елегантним».
Аллен також згадав про проблему харчування Кітон, яку вона відкрито описала у своїх мемуарах 2011 року.
«Ми ходили на матчі «Нікс», а потім до ресторану Frankie and Johnnie’s на стейк. Вона з’їдала сирлойн, хешбрауни, мармуровий чізкейк і пила каву. Повернувшись додому, через мить вже підсмажувала вафлі чи готувала величезне тако з свининою. Я стояв і не міг повірити», — згадував режисер.
Хоч вони й мешкали разом, лише через роки Вуді дізнався про боротьбу Кітон з булімією.
«А коли я це бачив, думав лише, що не бачив, щоб хтось так їв, окрім документальних фільмів про китів», — жартував він.
Незважаючи на гострий смак Кітон у мистецтві, кінотеатрах та її вражаючу колекцію творів мистецтва, включно з полотнами Сай Твомлі, Аллен описав її як «провінціалку, сільську простачку».
«Я мав усвідомити це ще з початку, — писав він. — Коли ми зустрічалися, я дивився їй в очі при світлі свічок і казав, яка вона красива. Вона відповідала: «Чесно, Інджін?» — «Чесно, Інджін?» Хто так говорить, якщо не в комедії ‘Наші хлопчаки’?»
Втім, згодом Кітон стала «віддяченою актрисою та вишуканою іконою моди», зауважив Вуді.
«У нас було кілька чудових особистих років разом, а потім ми обидва пішли своїми шляхами. Чому ми розлучилися — можуть знати тільки Бог і Фрейд», — додав він.
Хочете більше новин знаменитостей та популярної культури?
У кінці есеї режисер підкреслив, що смерть Кітон «переосмислила» світ.
«Кілька днів тому світ включав Діану Кітон. Зараз це світ без неї. Отже, він став похмурішим», — написав він. «Але залишилися її фільми. І її чудовий сміх досі звучить у моїй пам’яті».
За інформацією інсайдера, Аллен був «надзвичайно засмучений», дізнавшись про смерть Кітон у Каліфорнії 11 жовтня у віці 79 років.
Вони зустрічалися всього кілька років, але Кітон знялася у багатьох його стрічках, включаючи «Енні Голл» 1997 року, за яку отримала «Оскар» за найкращу жіночу роль.
Також вона знімалася у відомих фільмах Аллена «Сплячий», «Любов і смерть», «Інтер’єри» та інших.
Відомо, що Кітон відкрито підтримувала Аллена у 2018 році, коли його неодноразово звинувачували в сексуальному насильстві над дітьми.
«Вуді Аллен — мій друг, і я досі йому вірю», — написала вона у соціальних мережах.
Здоров’я Кітон стрімко погіршилося в останні місяці перед її смертю, хоча офіційна причина поки невідома.