Škoda презентує оновлену версію культового автомобіля 1000 MBX, яка не є попередником майбутньої серійної моделі, а скоріше креативним дослідним проєктом у виконанні дизайнерів Антті Савіо та Девіда Стінгла. Їхня мета полягала у збереженні головної ідеї оригіналу 1960-х років — автомобіля, що поєднує функціональність, стиль і привітність, без надмірної агресивності або спортивного пафосу. Як підкреслює Антті Савіо: «Сучасні спорткари часто мають надто сміливий вигляд, тоді як ми прагнули зберегти ту неповторну легкість і шарм, якими володіли авто 60-х років».
Сучасне бачення класики
Оновлена Škoda 1000 MBX у дизайнерському стилі Modern Solid втілює концепцію елегантного кросовера-купе з конфігурацією сидінь 2+2. Ключовими особливостями є:
- двері із задніми петлями;
- просторий салон, що дозволяє комфортно розміщувати спортивне спорядження або велосипед;
- пневматична підвіска із можливістю регулювання кліренсу для забезпечення або спортивного вигляду, або комфортної їзди по нерівних дорогах.
Інтер’єр зберігає характер оригінального автомобіля, проте поданий у футуристичному виконанні. Центральне місце займає овальна приладова панель з проєкційним дисплеєм, що відсилає до стилю 60-х років. Овальні елементи повторюються в дизайні керма та підголівників, а замість традиційного хрому застосовані графічні деталі з підсвічуванням.
Історична спадщина Škoda 1000 MBX
Оригінальна модель 1000 MBX 1966 року, створена на базі седана 1000 MB, стала першим автомобілем бренду з несучим кузовом і алюмінієвим литим двигуном. Основні характеристики моделі:
- Дводверне купе без центральної стійки.
- Об’єм двигуна – 988 см³, потужність – 42 к.с.
- У 1968 році була випущена версія 1100 MBX із підвищеною потужністю до 52 к.с.
- Загальна кількість виготовлених екземплярів – 2517, що робить цей автомобіль справжньою колекційною рідкістю.
Дизайн, натхненний архітектурними формами
Дизайнер Антті Савіо, який працює в Škoda більше 17 років, зізнається, що джерелом його натхнення стали архітектура та промисловий дизайн. Завдяки цьому кузов нового MBX відзначається чіткими геометричними лініями та збалансованими пропорціями. Важливою рисою концепту є відсутність традиційного заднього скла — його замінила камера заднього огляду, що підкреслює сучасний підхід творчої команди.
Інтер’єр, за розробкою Девіда Стінгла, поєднує в собі функціональність і емоційність, створюючи одночасно футуристичну й затишну атмосферу. Як зауважив дизайнер: «Ми ставили за мету створити автомобіль, який надихає на подорожі та відкриття не лише у вихідні, а щодня».
Процес створення від ескізу до віртуальної форми
Розробка концепту MBX тривала близько місяця. Згідно з розповіддю Антті Савіо, ключова ідея ескізу народилася на клаптику паперу в барі. За кілька тижнів команда втілила її у вигляді тривимірної цифрової моделі. В результаті з’явився проєкт, який не лише зберігає пам’ять про минуле, а й демонструє бачення Škoda щодо гармонійного поєднання традицій та інновацій.
