16.11.2025

Вербицька Оксана

Бред Пітт — про неймовірні враження від Формули-1 та новий рівень задоволення

Голлівудська зірка Бред Пітт поділився з нашим виданням, як відбувалися зйомки найвражаючих автоперегонів в історії кінематографа — стрічки «F1® ФІЛЬМ».

Як актор і продюсер, Бред Пітт вперше сів за кермо справжнього боліда Формули-1. Він розповів, чому цей досвід він називає «незнаним досі задоволенням», а також як «F1® ФІЛЬМ» може змінити уявлення про спортивне кіно — ексклюзивно для Viva!

«Я й досі не можу збагнути, як нам це вдалося», — зізнався лауреат премії «Оскар» Бред Пітт. Спільно із продюсером Джеррі Брукгаймером та режисером Джозефом Косинські вони створили, за їхніми словами, найвідчутніші автоперегони в історії кіно. Основною особливістю проєкту стала можливість посадити Пітта та його колегу по знімальному майданчику Дамсона Ідріса за кермо справжніх болідів Формули-1 і промчати трасами чемпіонату світу на швидкості до 320 км/год.

Голлівудський актор ділиться враженнями від унікальної фізики гоночних автомобілів:
– «Динаміка цих машин вражає. Високошвидкісні повороти буквально можуть зірвати голову з плечей. Це справжній шок — що ці боліди здатні робити. Я відчув кайф, якого раніше не знав. Іншого способу передати це було просто неможливо».

Пітт упевнений, що магія картини полягає в тому, що вона привабить як палких шанувальників Формули-1, так і тих, хто взагалі не знайомий із цим видом спорту.
– «Знайти золоту середину — найбільший виклик, але, здається, нам це вдалося. Фільм інформативний і зрозумілий для новачків, але не спрощений для завзятих фанатів. В ньому є гумор, динаміка, захопливість і, несподівано, неабияка зворушливість. Я обожнюю всіх персонажів. Це унікальне та дуже розважальне кіно на багатьох рівнях».

На створення картини режисера Джозефа Косинські надихнули дві вагомі складові: документальний серіал «Formula 1: Жени, щоб вижити», присвячений командам-аутсайдерам Формули-1, а також листування з Льюїсом Гамільтоном, який погодився забезпечити максимальну автентичність проєкту. Саме завдяки цьому до роботи приєднався Джеррі Брукгаймер — один із небагатьох продюсерів, здатних втілити настільки масштабну ідею.

Режисер підкреслює значимість розвитку образу, написаного спеціально для Бреда Пітта:
– «Бред — справжня ікона, і я хотів, щоб персонаж Сонні Гейза став таким самим. Він узяв роль, створену під нього, і додав їй глибини. Бред — чудовий продюсер, був залучений у всі аспекти виробництва фільму. До того ж він природжений водій, який щиро захоплюється спортом. Без нього зняти цей фільм було б неможливо».

Справжні боліди, реальні траси, справжня швидкість 

Знімальний процес під час офіційних перегонів — складний та небезпечний, і без тісної співпраці з Формулою-1 фільм не міг би бути реалізований. У роботу було залучено сотні людей, а вигадана команда APXGP стала повноцінною частиною світу справжнього чемпіонату. Виконавчий продюсер Тім Бемптон займався налагодженням довіри між знімальною групою та командами, особливо з урахуванням позиції пілотів. Через вимоги гонок знімали у так звані «білі вікна» — іноді мали лише 10 хвилин і один дубль на сцену. Власне цей часовий тиск надавав кадрам живої енергетики, яку відчував глядач.

Пітт згадує:
– «Вони були надзвичайно щедрими і відкрили нам усі двері. Ми знімали під час гоночних вікендів, на п’єдесталі, під виконання національного гімну. У нас був власний гараж, і навіть зйомки на піт-волі відбувалися під час перегонів».

Найяскравішим епізодом інтеграції фільму в реальні гонки стало Гран-прі Великої Британії в 2023 році, коли два боліди APXGP вишикувалися на стартовій решітці між двадцятьма автівками Формули-1.

Актор пригадує:
– «Ми були на святому місці. Була величезна відповідальність — не заважати, але водночас розповісти свою історію. За півтора року зйомок це місце стало для нас рідним домом. Ми багато спілкувалися, веселилися, і всі були дуже привітними. Відчували себе частиною цього унікального світу».

Вперше в історії кінематографа актори сідали за кермо справжніх болідів і знімалися на швидкості до 320 км/год поруч із професійними гонщиками. Щоб підготувати Бреда Пітта і Дамсона Ідріса до керування гоночними автівками, вони пройшли як інтенсивні фізичні тренування, так і спеціалізовані курси водіння. Те, що зазвичай починається для пілотів дитячим картингом у шість років і формується десятиліттями, актори мали освоїти всього за кілька тижнів.

Послідовність підготовки виглядала так:
1. Заняття у симуляторах.
2. Шість тижнів тренувань на Формулі-3.
3. Перехід до навчання на Формулі-2.

Про це Пітт детально розповідає:
– «Спершу ти просто додаєш секунди на колі, а згодом починаєш боротися за десяті частки секунди. Перший місяць — це навчитися довіряти боліду: що він не заноситиметься, що зупиниться, навіть якщо ти летиш у стіну. Чим більше довіри, тим впевненіше тримаєш швидкість і глибше заходиш у поворот, навіть коли кров буквально кричить “Ні! Машина зірветься!”».

Щодо результатів, то хоч Бред Пітт не став рекордсменом кола у Формулі-2, за словами його інструктора Келлі, його найкращий час відстав лише на п’ять секунд від лідерів.

Зйомки проходили по всіх континентах — від Сільверстоуна до Судзуки, від Лас-Вегаса до Мехіко. Особливе захоплення у Пітта викликала траса Спа, а саме один із кульмінаційних поворотів — О Руж:
– «Там перепад висот сягає 100 метрів. В’їжджаючи, ти відчуваєш, як автівка буквально вдавлює тебе в підлогу, а потім підкидає вгору на S-подібному підйомі. Це неймовірне відчуття. На перших дублях я не міг стримати посмішку — їх довелося відправити на брак».

Як продюсер «F1® ФІЛЬМ», Бред Пітт доклав максимум зусиль, щоб картина відповідала найвищим стандартам якості. Джеррі Брукгаймер зауважує:
– «Бред і його партнери по компанії Plan B — Деде Ґарднер і Джеремі Кляйнер — завжди прагнуть досконалості. Це помітно у фільмах, які вони створюють, та у всіх отриманих нагородах. Вони ставлять за мету найвищу якість — найкращі ролі, найкращі сценарії, найкраще зі всього».
Він також підкреслює, що все починається саме з Пітта: актор задає приклад і сам вимагає найвищих стандартів у всьому, чим займається.

author avatar
Вербицька Оксана Дизайн

Залишити коментар